منتدى اوقاتنا الحلوة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى اوقاتنا الحلوة

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

شقة العمر09000........

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
The Emperor
المدير العام
المدير العام
The Emperor

شقة العمر09000........ Empty
مُساهمةموضوع: شقة العمر09000........   شقة العمر09000........ I_icon_minitimeالثلاثاء 17 فبراير 2009 - 17:31

طيب اية الكلام بعد عيد الحب اتغير الحال ورجعت كل حاجة على حالها وراح راح راح كل شئ حلو ههههههههه

النهاردة فى هى كلمة بقول

علشان تعيش فى شقة اخر موديل فى مكان اخر الاجه امامك ثلاث اختيارات

الاول يا تكون يا تكونى فيا تكون حرامى يا فهلوى او بتاع بنوك او تحتكر صناعة هامة وقفت حال الاسكان
ويا تكونى من اياهم واعوذ بالله وقالها عادل امام زمان شكلنا كلنا ح نسيب شققنا.

الثانى تسيب بلدك ويا اما تكرم او تهان وغالبا الاهانة

الثالت تتصل يا (....) ببرنامج شقة العمر وتضيع فلوسك فى مكالمات وانت اصلا طالع عينك وشقيان

ولو سالت طب نعمل اية انا شخصيا بجاوب واقول لنفسى اصبر وتذكر المولى عز وجل والدنيا مش ح تدوم لحد بس مش عايز ابقى حرامى اوفهلوى ولوكنت بنت مش عايزة اكون راقصة او .... وربنا يكرمنى بابن الحلال اللى يصونى ويحافظ علية واعيش فى تبات ونبات وفى اى مكان مادام شاكرين حامدين ربنا وصابرين .
lop
عضو جيد
عضو جيد
lop

مُساهمةموضوع: رد: شقة العمر09000........   شقة العمر09000........ I_icon_minitimeالأحد 1 مارس 2009 - 22:42

اولا:السلام عليكم
ثانيا:ياسيدى(واسمحلى انى اقولها)انا هتكلم عن نفسى عشان ماحد ش يقول ايه التخاريف ديه....
مش لازم انى اعيش فى شقه اخر الاجه زى ما بتقول...ولا نص الاجه حتى..
كفايه انها تكون شقه ,ولو حتى ايجار جديد,....مادام هكون مع شخص يتقى الله في نفسه اولا..ويتقى الله فية ثانيا...
يصونى ويحمينى..ونخاف على بعض..ونستحمل بعض..واهم حاجه نحس بعض
طبعا مش بعيد على ربنا........بس بعيد على البشر.....لان ده قليل..او نادرا
لان الظلم بقى هو الشكل السائد فى اى علاقه...
(لا الاه الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين)
miro_queen
عضو مميز
عضو مميز
miro_queen

مُساهمةموضوع: رد: شقة العمر09000........   شقة العمر09000........ I_icon_minitimeالأربعاء 11 مارس 2009 - 16:06

شقة العمر09000........ 245870675368d36fa586o

بصراحة يا مستر يمكن عندك حق ... بس مين دلوقتي بتطلب شقة أخر موديل.. والكلام دة
انا بشوف البنات هنا بيرضيهم اقل حاجة فعلا...
وبالنسبة للبرامج الغريبة بتاعت شقة العمر وكدة انا كنت بتفرج عليها واستغرب .. طيب هم بيجيبو الناس دي منين؟؟ ولا في حد بيكسب؟؟ و بيكسبو كااااااام مليون من اتصالات سبعيــــــــــن مليون نسمة عشان يدو شقة؟؟؟؟
المهم انا عن نفسي شايفة ان مش ضروري شقة تمليك ولا حتى ايجار ولا شقة 5 غرف ولا حتى 3 بصراحة .... المساحة عادي.. ايا كانت الواحدة بايديها تخلي " غرفة وصالة" جنـــــــــــــه... " خدوهم فقراء يغنيكم الله من فضلة" بالمعنى الاية تقريبا.....
لكن اهم حاجة ووالله مش افترى ولاحاجة لكن لي وجهه نظر مقتنعة فيها مية بالمية وهقولها كمان
اهم حاجة يا استاذ المكـــــــــــــــــــــان ماقلتش يكون هاااااااي قوي في جردن ستي ولا ستهم Wink .. بس مكان مناسب نسبيا وماتقولش مش هتفرق الوحشين في كل حتة لألألألألألألألألألألأ طبعا المكان بيتحكم في حاجات كتير اسلوب الناس اليي بتتعامل معهم.. و تربية الاطفال.. مدارسهم ... الاحتكاك بالجيران.... وطبعا مش هنقول ديي حاجة مؤقتة .. اللي خلاني اقول مقتنعة بشقة مساحة صغيرة .. ومش مهم تكون تمليك عشان دي حاجة مؤقتة يبقى زيهم زي المكااااان ..
لأ طبعا.. المكـــــان هيأثر في تربية العيل.. في مراحل حياتة الاولي اللي هتفضل ثابتته معاه لاخر العمر.. وانا مهما حوط عليه مش هقدر امنعة من الاختلاط حتى في المدرسة مستحيل مش كدة؟؟؟
صحيح حاجة مؤقتة لكن اقلها 5 سنين صح؟؟؟؟؟
المهم دي وجهه نظري ... و اكيد طبعا الاساس عشان افكر في الشقة لازم اكون فكرت مليووووووون مرة فالانسان اليي حيكون معايا ودة طبعا مش موضوعنا دة موضووووووع لوحدة..
وشكرا على الموضوع الجميل دة...

شقة العمر09000........ Ebe

شقة العمر09000........ 708967920

شقة العمر09000........
صفحة 1 من اصل 1